Belgian Homeless Cup lanceert nationale campagne rond dak- en thuisloosheid

item_left

item_right

Belgian Homeless Cup lanceert nationale campagne rond dak- en thuisloosheid

hasna

Voor de internationale dag van de strijd tegen armoede op 17 oktober, toont de Belgische voetbalwereld haar steun aan de Belgian Homeless Cup (BHC) en haar waarden van solidair voetbal. De clubs en teams van de Belgian Homeless Cup, de Pro League, de Belgische Voetbalbond, Voetbal Vlaanderen en ACFF, nemen samen deel aan een online communicatiecampagne rond dezelfde boodschap: MY TEAM, MY HOME. Demos steunt deze campagne. Vandaag organiseert de BHC ook een voetbaltoernooi op het Beursplein in Brussel.

Toernooi in Brussel

Op 17 oktober organiseren de BHC en haar sociale partners ook een toernooi op het Beursplein van Brussel, van 11.00 uur tot 16.00 uur om het homeless voetbal en de verbindende kracht van een voetbalclub in de kijker te zetten. De Belgian Homeless Cup (BHC) is een sociaal-sportieve voetbalcompetitie voor mensen die kampen met dak- of thuisloosheid.

De basis van de BHC bestaat uit 38 homeless teams. Elke week worden er trainingen georganiseerd, worden spelers opgevangen en opgevolgd. De hoogdagen van de BHC zijn de nationale tornooien die ze op openbare plaatsen organiseren. Zo waren ze al te gast op de markten en pleinen van Bergen, Mechelen, Brugge, Genk en Gent. Enerzijds bieden ze zo een podium aan onze spelers om hun kunnen te tonen, anderzijds brengen ze op deze manier ook de problematiek van dak- en thuisloosheid onder de aandacht in het centrum van de stad.

Steun van Demos

Bij Demos twijfelden we niet om de online campagne te steunen, omdat die past bij onze doelen. We willen graag erkenning geven aan al die pioniers die dagelijks hun nek uitsteken voor hun doelgroep: vrijwilligers, beroepskrachten, trainers, scheidsrechters, deelnemers, supporters,… Door elke dag heel concreet aan de slag te gaan met het sociale van sport, dragen deze mensen bij tot een doel dat we bij Demos ook voor ogen hebben: de ontwikkeling van een gelijker speelveld in ons sportlandschap. Vandaag maken we de campagne 'MY TEAM, MY HOME' mee zichtbaar in de profielfoto's van onze sociale media.

Meer info over de BHC is te vinden op deze website.